BPO поток новостей

💳 LiqPay, Portmone, Приват24 та РРО


РРО не вимагається при розрахунках за послуги, якщо такі розрахунки проводять виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів - наголошували в ДПС з огляду на законодавчу норму, яка діє із 10.12.2020 року, пише Бухгалтер.ua.

Податківці пояснювали, якщо споживачі, використовуючи мережу Інтернет, замовляють послуги і розрахунки за них здійснюють виключно із застосуванням електронного платіжного засобу та платіжних систем (LiqPay, Portmone, EasyPay, PayPong, Ipay.ua, City24, Приват24 тощо), то такі операції здійснюють без застосування РРО надавачем послуги.

НБУ у вою чергу вкотре підтвердив, що оплата за товари (послуги) через Приват24, Ощад24, Монобанк, Liqpay шляхом переказу коштів з рахунку за розпорядженням клієнта є банківською операцією (лист НБУ від 30.12.2020 р. № 57-0009/80572).

Аналогічна позиція була й раніше. До безготівкових розрахунків потрапляють перекази за допомогою сервісів переказу коштів (Liqpay, Portmone, iPay тощо), банківських систем дистанційного обслуговування таких як Приват24, MONOBANK, Ощад24/7 тощо (у т.ч., з використанням платіжної картки), шляхом внесення покупцем готівки у касу банку або небанківської установи (у тому числі, шляхом використання програмно-технічного комплексу самообслуговування (ПТКС). Її можна зустріти у листі НБУ від 28.09.2020 р. № 57-0009/53844.

Але дискусія із цього питання не вщухає. НБУ довелося додатково пояснювати, що означають розрахунки за допомогою "банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів".

У листі від 15.01.2021 р. № 57-0010/3184 регулятор констатує, що законодавство України не містить визначень вказаних термінів/понять.

Водночас законодавство містить визначення терміну "система дистанційного обслуговування", що охоплює системи типу "клієнт - банк", "клієнт - Інтернет - банк", "телефонний банкінг", "платіжний застосунок" та інші системи дистанційного обслуговування, які на підставі дистанційних розпоряджень клієнта можуть виконувати функції надання інформаційних послуг згідно з переліком, що зазначений в договорі між банком та клієнтом, здійснення операцій за рахунком клієнта.

До систем дистанційного обслуговування відносяться, зокрема, Приват24, Ощад24/7 тощо.

В перелік "сервісів переказу коштів" можна віднести сервіси Liqpay, Portmone, iPay, Wayforpay та інші, які надають можливість споживачам здійснити оплату товарів (послуг), зокрема дистанційно.

Натомість щодо поняття "система інтернет-еквайрингу" в НБУ коментарі відсутні, бо інформацією про такі системи не володіють.

Насамкінець платникам податків порадили з питань застосування норм п. 14 ст. 9 Закону про РРО звертатись до ДПС.

https://buhgalter911.com/uk/news/news-1056245.htm